De Schakel focust op échte gastvrijheid

NIJKERK – Na een periode waarin de deuren noodgedwongen gesloten bleven, fungeert De Schakel weer waar het Nijkerkse vergader- en congrescentrum voor bedoeld is: gasten ontvangen!

Bedrijfsleider Jaco Vonk (41) richtte samen met zijn team de zalen in volgens de gewenste richtlijnen en heeft inmiddels de eerste gasten kunnen verwelkomen. Eerst nog kleine groepen, en vanaf 1 juli groepen tot maximaal 100 personen. Het is fijn om weer aan de gang te zijn met zijn vaste team van medewerkers, vertelt hij. “Meer dan ooit zijn we gemotiveerd om te laten zien wat onze standaard is in gastvrijheid en service. Want dat is onze kracht: we kennen onze gasten, ontvangen hen op een persoonlijke manier, zetten de zalen klaar precies zoals zij het willen en letten op de details. Bovendien werken we met eigen koks, die heerlijk eten bereiden en daarbij gebruikmaken van producten van de lokale visboer, bakker en wijnwinkel. Daar zijn we trots op.”

Bedrijfsleven

Gasten die gebruikmaken van De Schakel komen voornamelijk uit het bedrijfsleven, vertelt Jaco. “Denk aan congressen, vergaderingen en trainingen. We zorgen dat alles klaarstaat, verzorgen de catering en denken flexibel mee, desgewenst tot in de details.”

In de zeven jaar dat Jaco leiding geeft aan De Schakel werden er de nodige veranderingen doorgevoerd. Er werd tijd en aandacht geïnvesteerd in een enthousiast team, de locatie kreeg een upgrade met de verbouwing van het voorste gedeelte en voor dit jaar staat een tweede verbouwing gepland.

Per jaar verwelkomt De Schakel zo’n 35.000 gasten. Vorig jaar werden er 1500 bijeenkomsten gehouden. Als realistische én optimistisch ondernemer verwacht Jaco dat de markt na 2020 weer aan zal trekken. “Vergaderen zal altijd blijven, ondanks de online mogelijkheden. Ik heb zelf ervaren dat je online met een klein groepje een heel eind komt, maar dat je met meer dan tien mensen al snel op beperkingen stuit. Fysiek vergaderen met grotere groepen resulteert in betere besluitvorming, daarvan ben ik overtuigd.”

Lidmaatschap

In februari van dit jaar werd De Schakel lid van de BHN. “Het is een club die ik al langer kende. Eerder dit jaar hebben we nog een buffet verzorgd voor alle leden en dat was een groot succes. Het viel me op dat het er veel enthousiasme is onder de leden en ik zie er naar uit om nader kennis te maken. Echt een mooie manier om mijn netwerk te vergroten, kennis met elkaar te delen en te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.”

www.deschakelnijkerk.nl

20180811_130032 - kopie