Business + More, een nieuw zakelijk netwerk

Er kwamen donderdagavond meer dan 15 ondernemers naar Design Vloeren Nijkerk. Daar kwam “Business + More” voor de tweede keer bij elkaar.

Op de vraag of Business + More het gat tussen enerzijds de NOV en Hartje Hoevelaken (voornamelijk winkeliersverenigingen) en de BHN (voornamelijk grotere bedrijven) wil opvullen reageert mede-initiatiefneemster Maureen van Goethem, dat iedereen er uit moet halen, wat hij of zij wil. Het idee is letterlijk ontstaan bij haar en Mel van den Brink-Todd tijdens een andere netwerkborrel. Bert Jan Jurling (van Design Vloeren Nijkerk) vult aan, dat dit netwerk meer vrijblijvend is. Je bent niet verplicht wat van de anderen in dit netwerk af te nemen. Dat is niet de bedoeling, maar als je elkaar beter leert kennen, komt het werk aan elkaar gunnen vanzelf, zo was hij van mening.

Business + More wil ongeveer vijf keer per jaar bij elkaar komen. De volgende keer (6 april) bij het Nijkerks Chalet Center aan de Handelsstraat 10-12. Bovendien wordt één keer per jaar een activiteit georganiseerd, dit jaar in juni.

Naast het netwerken zijn er iedere bijeenkomst ook presentaties, om te beginnennatuurlijk van de ontvangende onderneming. Houten vloeren van onbehandeld hout leggen is best nog een vak apart, zo bleek uit het verhaal van Jurling. Daarna legde de eerste in Hoevelaken gevestigde advocaat Rutger Walet een en ander uit over leveringsvoorwaarden, trouwen buiten gemeenschap van goederen en  reclame-uitingen aan je pand: je bent afhankelijk van de welstandscommissie.

bijdrage-van-nijkernieuwsnlt

Geplaatst op: 02-02-2017