Brandweer voorzien van led

NIJKERK – De Nijkerkse brandweerkazerne is volledig overgegaan op de led-verlichting van leverancier Saled uit Bunschoten. De Nijkerkse Brandweer verwacht de investering al na twee jaar terugverdiend te hebben.

Alle tl-buizen, downlighters, breedstralers en vluchtwegarmaturen werden door Saled  vervangen. In totaal ging het om 337 lichtbronnen. Er is gewerkt volgens een strakke planning, zodat er te allen tijde gewoon uitgerukt kon worden.

Met de keuze voor duurzame verlichting bespaart de kazerne fl ink op het energieverbruik en wordt de CO2uitstoot teruggedrongen. Vooraf is door Saled een inventarisatie van de aanwezige verlichting gemaakt. Uit het lichtplan kwam naar voren dat het totale wattage teruggebracht kon worden van 17.697 naar 5.655 watt. Hiermee bespaart de Nijkerkse Brandweerkazerne 70%, wat neerkomt op jaarlijks ruim 44.500 kWh. Bovendien wordt de CO2-uitstoot met eenzelfde percentage teruggedrongen. Reden genoeg voor de Nijkerkse brandweer om te kiezen voor ledverlichting.

www.saled.nl

Geplaatst op: 28-04-2016