Bedrijfsverzamelgebouwen op De Flier

NIJKERK – Ondernemer Bertus de Vries gaat twee bedrijfsverzamelgebouwen bouwen op bedrijventerrein De Flier. De ruimtes zijn bedoeld voor beginnende en kleine ondernemers die op zoek zijn naar ruimte, maar er nog niet aan toe zijn om zelfstandig een pand te bouwen.

Volgens De Vries is er veel vraag naar de nog te realiseren bedrijfsunits. Daarom durft hij het aan om te starten met de bouw nog voordat de eerste huurcontracten getekend zijn. “Tegenwoordig willen potentiële huurders het pand eerst zien voordat ze het huren”, stelt hij.

De panden komen op een kavel van 4.455 m2 en worden aan de achterzijde met elkaar verbonden door een overkapping. Het eerste bedrijfsverzamelgebouw moet eind 2017 klaar zijn. Het tweede deel van het pand wordt naar verwachting begin 2018 opgeleverd.

Wethouder Patricia van Loozen is blij met de plannen van De Vries. “Door de gunstige ligging, maar ook de aantrekkingskracht van bedrijven onderling is bedrijventerrein De Flier een gewilde locatie voor ondernemers. We zien de vraag van ondernemers naar kleinere panden. Tegelijkertijd willen we voorkomen dat er een overschot ontstaat van bedrijfsverzamelgebouwen. Mooi dat deze ondernemers elkaar vinden en dat zo vraag en aanbod bij elkaar komen.”

www.nijkerka28.nl

Geplaatst op: 05-09-2017