Arla ondertekent intentie-overeenkomst Food Academy Nijkerk

Cristian B. Soerensen (Directeur Supply Chain – Arla Foods B.V.) tekent in aanwezigheid van Jauke van de Beek (HR Business Partner Arla Foods) de intentie-overeenkomst in verband met de oprichting van de Food Academy Nijkerk.

Nijkerk en omgeving kent een groot cluster van food- en foodgerelateerde bedrijven. Mooie bedrijven die foodproductie, foodtechniek en foodlogistiek met elkaar verknopen en nu de handen ineen slaan om jongeren mee te nemen in hun fascinerende wereld.
In de wereld van food gaan de ontwikkelingen nu razendsnel, onder meer op het gebied van gezonde voeding, duurzaamheid en innovatieve productiemethoden. Het Food Production Cluster Nijkerk doet het goed! De werkgelegenheid is de afgelopen jaren sterk gegroeid en zal de komende jaren verder groeien. Er is daarom een grote behoefte aan operators, technische en logistieke medewerkers. Dat is de reden dat de food- en foodgerelateerde bedrijven nu samenwerken met elkaar en onderwijspartij Aeres, met het realiseren van Food Academy Nijkerk als concreet doel.

Arla was een van de eerste bedrijven die de steun heeft uitgesproken om tot realisatie van Food Academy Nijkerk te komen, door ondertekening van een intentie-overeenkomst. De bedrijven Ultrapak, Bieze Food Group en Van Delft (Harderwijk) zijn inmiddels gevolgd en doen ook mee. Wilt u ook mee doen aan dit initiatief gericht op talent van de toekomst? Neem dan contact op met deze bedrijven of Maarten Kruisselbrink van de gemeente Nijkerk (m.kruisselbrink@nijkerk.eu).

Geplaatst op: 14-12-2018