Arkerpoort en De Flier in trek

NIJKERK – Kavels op Arkerpoort en De Flier liggen goed in de markt, voor de bedrijventerreinen Oosterpoort, Spoorkamp en Westkadijk 2015 zijn de prognoses minder gunstig.

Dat valt op te maken uit de meerjaren grondexploitatie 2017 van de gemeente Nijkerk. ,,Ongeveer de helft van de kavels op Arkerpoort is inmiddels uitgegeven en de vooruitzichten op verdere verkopen in de komende jaren zijn positief”, schrijft het college.

Ook de perspectieven voor De Flier zijn goed. Voor dat terrein lopen gesprekken met geïnteresseerde bedrijven. De vooruitzichten op nieuwe verkopen zijn dan ook ‘gunstig’. ,,Voor de overige bedrijventerreinen zijn de vooruitzichten op spoedige verkoop van kavels minder concreet”, valt te lezen in de grondexploitatieprognoses.

Daarin zijn de risico’s die de gemeente loopt met diverse ontwikkelingslocaties opnieuw in kaart gebracht. Het gaat daarbij zowel om nieuwe woonwijken als bedrijventerreinen. Om eventuele tegenvallers op te vangen, houdt de gemeente daarvoor reserves aan. Die moeten van een kleine 4,2 miljoen in 2016 verhoogd worden naar ruim 5,9 miljoen euro in 2017.

Geplaatst op: 03-11-2016