Alfa is duurzaam, u ook?

Duurzaamheid is een belangrijk onderdeel geworden voor elke organisatie. Ziet u ook het belang van het ontwikkelen van een duurzame economie en wilt u daar ook daadwerkelijk aan meewerken, dan geven wij u hier enkele voorbeelden van hoe Alfa daarmee omgaat.

Zo hebben wij het initiatief genomen voor een papierloos kantoor en is de handtekening onder de jaarrekening een digitale handtekening geworden. Energie wekken wij op met zonnepanelen. Ook steunen wij andere organisaties in hun duurzame projecten, zoals ZOA vluchtelingenzorg, Ride for the Roses en het Dutch Solar Boat Team.

Sociale doelstellingen
Alfa is sinds 1 december 2014 officieel B Corp gecertificeerd. Daarmee sluit Alfa zich aan bij de groeiende groep internationale bedrijven, die behalve winst ook nadrukkelijk duurzame en sociale doelstellingen nastreeft. Deze certificering onderstreept dat Alfa een bijzonder bedrijf is. Veel van onze medewerkers zijn aandeelhouders, dit creëert een open wij-cultuur, gericht op een duurzame ontwikkeling van onze organisatie. Hiermee zijn we uniek in de accountancy. Op deze manier bestaat duurzaam ondernemerschap uit drie gebieden, te weten: people, planet en profit.

Goede Gids
Alfa is sinds 2017 opgenomen in de Goede Gids, een website waar je duurzame ondernemers kunt vinden. Meer informatie over de Goede Gids is te vinden op www.degoedegids.nl. Zo, nu hebben we veel gezegd over Alfa maar veel belangrijker is wat gaat u doen met het thema duurzaamheid. Wij zijn ervan overtuigd dat bedrijven op korte termijn niet meer kiezen voor de goedkoopste, maar voor de leverancier die het meest duurzaam is.

Bekijk onze webinars
Wilt u meer weten over maatschappelijk verantwoord ondernemen kijk dan onze webinars terug op www.alfa.nl/mvo of neem dan contact op met drs. R.A. Nonkes RA.

Alfa Accountants Amersfoort-Nijkerk
nijkerk@alfa.nl