Alfa Accountants gaat internationaal

Zon, zee, strand en cocktails. Terwijl ik dit schrijf is het in Nederland prachtig weer en begint het vakantiegevoel te komen. Met velen reizen wij de komende maanden richting onze vakantiebestemming. In eigen land of naar verre oorden. Uitgerust en vol inspiratie gaan we daarna weer aan de slag. Zo ook onze klanten. Misschien bent u wel op briljante ideeën gekomen in de rust van uw vakantie. Of bent u in het buitenland geïnspireerd geraakt om daar zaken te gaan doen. Het uitbreiden van de onderneming naar het buitenland, het zakendoen met het buitenland of misschien wel een samenwerking met een buitenlands bedrijf dat zich hier in Nederland wil vestigen. Allemaal ontwikkelingen die wij steeds meer zien in de dagelijkse praktijk. Blijft het bij ideeën en plannen of kunt u tijdens uw volgende vakantie voldaan terugkijken op uw groei? Durft u het en wie helpt u daarbij?

Ook de klanten van Alfa bewegen zich steeds meer over de grens. Daarom is Alfa lid geworden van DFK International. ​Dit is één van de tien grootste netwerken van onafhankelijke accountantskantoren ter wereld. Alfa heeft bij DFK de status van ‘National Member’. Die status wordt gegeven aan leden die gelden als de exclusieve vertegenwoordiger van DFK International in hun land. Dat betekent dat geen ander kantoor in Nederland aanspraak kan maken op het lidmaatschap van DFK International.

Onder de vlag van DFK werken meer dan 200 accountantskantoren wereldwijd nauw samen bij internationale aangelegenheden, samen goed voor bijna 400 vestigingen. Voorafgaand aan de toetreding heeft Alfa een audit ondergaan. Daarbij concludeerde DFK International dat Alfa goed paste in het profiel van het samenwerkingsverband. Door het DFK lidmaatschap is Alfa nog beter in staat in te spelen op internationale vragen van klanten. De opdrachtgevers waarvoor Alfa werkt, kiezen bewust voor een onafhankelijk kantoor als Alfa, niet voor een van de grotere organisaties die wel internationale vestigingen hebben. DFK International is een keten van vergelijkbare kantoren. Het zijn kantoren met dezelfde kwaliteitsstandaard en hetzelfde type klanten. Zo hebben wij onze DFK connecties over de hele wereld en kunnen wij snel contact leggen met een betrouwbaar kantoor ter plaatse.

Dus bent u van plan in het buitenland te starten, werkt u deels in Nederland en deels in het buitenland, heeft u personeel uit het buitenland of wilt u zich juist als buitenlands bedrijf in Nederland vestigen. Schroom niet en neemt u contact met mij op. Alfa is altijd dichtbij en helpt u graag verder.

Susanne Knol-Bongers is klantbeheerder en accountant bij Alfa Accountants en Adviseurs.

Alfa Accountants en Adviseurs
Van Siburgstraat 2-4 – 088 253 3249