BHN bezoekt én ervaart havens van Rotterdam

NIJKERK – Op woensdag 20 november stond een dagtrip gepland aan dé havenstad van Europa; Rotterdam. Het bezoek was een groot succes, vertelt bestuurslid Erik Verhulp, en bovendien een dag waarop volop gelegenheid was voor de 35 ondernemers om elkaar beter te leren kennen en met elkaar in gesprek te gaan.

Op de agenda stond een bezoek aan de Koninklijke Roeiers Vereeniging Eendracht, een bedrijf dat zich met zestig schepen en tientallen schippers bezighoudt met het vast- en losmaken van zeeschepen, het vervoer van loodsen en alle andere voorkomende werkzaamheden voor de de zeescheepvaart. Heel interessant, blikt Verhulp terug. “We kregen te zien onder welke omstandigheden de schippers hun werk moeten doen. In kleine stalen motorbootjes, die als notendoppen laveren tussen de kades en de grote schepen, varen ze naar een schip toe en daar pakken ze, in samenwerking met de bemanning van het schip, de trossen op. Hoe ze dat doen is ons helemaal uitgelegd. Het was ook leuk om te zien dat de leden geïnteresseerd waren in de techniek die komt kijken bij het werk van de roeiers van de KRVE. En toen we met de boot terugvoeren, hadden we zelfs het geluk om een roeier aan het werk te zien.”

Kruisbestuiving
Na de lunch werd het gezelschap door de Speedo rondgevaren in het gebied van de Waal- en Eemhaven. Ook hier was er volop gelegenheid voor de BHN-leden om met elkaar bij te praten. “Er waren veel verschillende branches vertegenwoordigd en ook de leeftijd van het gezelschap varieerde sterk: van begin twintig tot pakweg in de zestig. Je kon merken dat er veel interesse was in elkaar, zowel zakelijk als persoonlijk. Een trappenbouwer die in gesprek ging met een accountant. Of een transporteur met een marketingman. Een mooie kruisbestuiving van kennis en ervaring. En dat is precies waar de BHN voor is bedoeld.”

Het gezelschap reisde aan het einde van de middag met de bus weer terug naar Nijkerk, waar bij Bij Moeke een diner op hen wachtte. “Natuurlijk is zo’n dagtrip best een hele tijdsinvestering”, aldus Verhulp. “Maar het grote voordeel ervan is wel dat er alle tijd is om in gesprek te gaan met elkaar. Je merkte ook dat daar volop gebruik van werd gemaakt. Gesprekken werden elke keer weer opgepakt en er was veel wederzijdse belangstelling.”

Jubileumfeest
Komend jaar staan er diverse bedrijfsbezoeken op stapel. In oktober wordt bovendien groots uitgepakt met een jubileumfeest ter ere van het vijftigjarige bestaan. Meer informatie daarover volgt tijdens de nieuwjaarsreceptie in januari.

Geplaatst op: 05-12-2019