‘Het entertainmentvak is topsport’

Waarom niet voor het hoogst haalbare gaan? Vanuit deze instelling klom Dennis van den Hoogen al op van hobby-dj naar beste bruiloft-dj van het land. Met zijn nieuwe onderneming Holland Events heeft de Nijkerker ook maar één doel. De top!

Van je hobby je werk maken. Sommige ondernemers lukt het, voor anderen blijft het een jongensdroom. Nijkerker Dennis van den Hoogen maakte al op jonge leeftijd kennis met het dj’en. Een plaatje draaien op een verjaardagsfeestje werd al snel gevolgd door een aanvraag voor een bruiloft. En nog één. En nog één. Tot hij het aantal aanvragen zelf niet meer aankon en andere dj’s moest inschakelen. ID-DJ Entertainment Groep was geboren. Eerst naast zijn baan als keukenverkoper en sinds 2013, samen met zijn vrouw Corin, fulltime als ondernemer.

Loeispannend was die begintijd, blikt Dennis terug. “Zeker omdat ons tweede kindje toen net was geboren en we tegelijk onze baan opzegden. We zaten bovendien vól in de crisis, dus er heerste niet bepaald een feeststemming in het land. Iedereen hield de hand op de knip. Toch is de crisis achteraf juist de reden geweest dat we het gered hebben. Getrouwd werd er nog wel, en we hadden alle tijd om beurzen te bezoeken en te investeren in contacten bij feestlocaties en partnerbedrijven zoals cateraars, evenementenorganisatoren, tentenboeren et cetera. Vandaag de dag halen we daar nog veel werk uit. We zijn bijvoorbeeld van menig locatie hier in de regio de vaste huis-dj en hebben landelijk naam weten te maken.” Dit wordt geïllustreerd door een wand in zijn kantoor die is behangen met krantenartikelen en certificaten. De meest recente toevoeging aan deze wall of fame: twee ZIWA-awards. ID-DJ Entertainment werd regionaal én landelijk uitgeroepen tot beste bruiloft-dj van 2018.

Holland Events
Bruiloften en andere particuliere feesten zijn niet de enige tak van sport binnen ID-DJ Entertainment. Het bedrijf beweegt zich ook in het zakelijke circuit. “Van de technische ondersteuning van een spreker tot het volledig verzorgen van een bedrijfsfeest, opening of congres. Inclusief aankleding, catering, ontvangst en entertainment. Echt het complete plaatje”, vertelt Dennis. “We hebben de afgelopen jaren al vele mooie events, klein en groot, mogen neerzetten. Een mooie uitbreiding van ons portfolio in zakelijke evenementen met een feestelijk karakter.”
Met de groei van het aantal zakelijke aanvragen, groeide ook de behoefte aan een andere presentatie van de onderneming. “Onze bedrijfsnaam bleek een struikelpunt. Want we kunnen zoveel meer leveren dan dj’s alleen. Tegelijk heb je zo’n sterk merk opgebouwd met ID-DJ, dat een rebranding niet slim is. Een jaar geleden richtten we daarom Holland-Events op, specifiek voor de zakelijke events.” Het Nijkerkse stel heeft zichzelf ten doel gesteld om met Holland-Events net zo groot te worden als binnen de trouwbranche. “We willen hét organisatiebureau van Nederland worden. Waar multinationals aankloppen voor al hun evenementen.” Ambitieus? “Zeker, maar dat is ook de instelling van ons team. Niet lullen maar poetsen. Niet dat het hard moet gaan. Het is een doel voor over vijf à tien jaar. Ook met ID-DJ is de groei gestaag geweest. Omdat groei geen doel op zich was, zijn we gekomen waar we wilden zijn.”

Topsport
Deze werkhouding is mede ingegeven door de kinderen van Dennis en Corin – Bob van 8 en Ida van 6. “Ik maak niet minder uren, maar ben wel meer thuis. Dit vak is topsport. Ik kan niet meer zoals vroeger drie avonden achter elkaar draaien. Daar hebben we nu een heel goed team voor. Naast zes man op kantoor werken we met een vast team van veertien dj’s in zzp-verband. Een nieuwe generatie, vol energie en frisse ideeën. Daar maken we dan ook graag gebruik van. Bij mooi weer gaan we geregeld varen, om met hen en de zes man van kantoor een brainstorm te houden op het water. Niet dat ik helemaal achter de draaitafel weg ben. Als ik over tien jaar nog steeds af en toe een feestje kan doen, ben ik een gelukkig mens.”

‘Je moet personeel leren loslaten, maar ook aan de hand houden’
De rol van directeur was voor de hands-on Dennis wel even wennen. “Je bent toch iedere maand weer verantwoordelijk voor al die mensen en hun gezinnen. De professionalisering was een belangrijke, maar ook een grote stap. Een hele andere manier van ondernemen. Je moet personeel leren loslaten, maar ook aan de hand houden. Toch is ook deze groei heel gestaag gegaan. Eerst sprong Corin bij op de administratie en boekhouding. Gevolgd door een stagiaire, Cecile, die onze eerste vaste kracht werd op de sales. Inmiddels hebben we de juiste expertise op de juiste plek, van logistiek en planning tot sales en onze magazijnmanager die verantwoordelijk is voor de apparatuur. Allemaal aanpakkers. Bereid om een stapje extra te zetten wanneer dat nodig is. Helpen sjouwen of opbouwen, het is nooit te veel gevraagd.”

SMAAK Festival Nijkerk
Grootste punt van aandacht voor het team op dit moment is het SMAAK Festival Nijkerk, dat op 29 en 30 maart wordt georganiseerd in Nijkerk. “Een netwerkfestival waar de eerste dag ondernemers uit Nijkerk en omgeving elkaar kunnen ontmoeten en waar de tweede dag ook het grote publiek welkom is. We toveren het stadhuisplein naast de havenkom daarvoor om tot festivalterrein. De focus ligt naast ontmoeting op een culinaire ervaring. Want naast de gemeente Nijkerk is ook de Stichting Citymarketing Lekker Nijkerk betrokken bij het event. We hebben inmiddels al een een mooie line-up qua entertainment – van zangeres Maan tot dj Barry Paf en het après ski-duo Het Feestteam – en ook voor de culinaire standplaatsen hebben we inmiddels een wachtlijst. Het event wordt gedragen door Nijkerk en dat was precies de bedoeling. Het moet een terugkerend evenement worden dat na een editie of twee zichzelf moet kunnen bedruipen. Niet dat we het festival opzetten en er vervolgens zelf weer uitstappen. Ik vind het juist mooi om Nijkerk op de kaart te zetten. Hier zijn we als ondernemers begonnen en willen we ook nooit meer weg. Het zou te gek zijn als onze kinderen later nog naar dit festival kunnen. Of zij het van ons overnemen? Bob wil wel graag dj worden, maar hij heeft meer een introvert karakter. Ida daarentegen zie ik nog wel op het podium staan. Dat is een echte entertainer.”
h holland-events.nl

Geplaatst op: 28-02-2019

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Business in Nijkerk

Business in Nijkerk is een platform voor onafhankelijk zakennieuws. Tegelijkertijd hebben bedrijven in deze gemeenschap zelf ook zoveel nieuws te melden. Die boodschap voor hen formuleren is óók de missie van Business in Nijkerk.