Hanna Noort beste zomerondernemer van het Jaar

Hanna Noort is gekozen tot beste jonge Zomerondernemer van Nijkerk. De 18-jarige Nijkerkse won met haar bedrijf Kleding Geluk van een aantal andere jonge Nijkerkse ondernemers.

Wethouder Patricia van Loozen reikte de prijs donderdagavond 22 september uit in restaurant Peacocks.

Kleding Geluk
De jongeren kregen deze zomer de kans om via een driedaagse workshop een bedrijf te beginnen. Noorts startte met het opkopen van kleding en schoenen om deze vervolgens te verkopen via Marktplaats. Haar bedrijf heet Kleding Geluk. De komende drie maanden wil ze de opbrengst van haar website doneren aan daklozen en minderbedeelden. Ook gaat ze voor hen koken.

Maatschappelijk onderneemster
Hanna Noort studeert Sociaal Maatschappelijke Dienstverlening aan het MBO aan de Leusderweg te Amersfoort. Ze loopt twee dagen stage bij Motiva Straatadvocaten. Ze verdiepte zich voorts met een vijf maanden durende leergang bij ChangeLab in een complex maatschappelijk probleem: verwarde mensen.

Andere deelnemers waren Maxime Brink (pianist), Robin Warmelink (B-Funk) en Lars van Scheijndel (Eastside to the website). Van Scheijndel werd eerder tweede in de regionale jonge ondernemersverkiezing in Amersfoort.

Hanna Noort krijgt advertentieruimte aangeboden in De Stad Nijkerk, is lid van de Nijkerkse Ondernemersvereniging (NOV), een ontwikkelvoucher van 750 euro en ze mag meedraaien in het netwerk van de NOV. Wethouder Patricia van Loozen, die vergezeld ging van wethouder Nadya Aboyaakoub prees Noorts onder meer voor haar grote sociaal maatschappelijke invulling van het ondernemerschap.

Project ZomerOndernemer werd mede mogelijk gemaakt door financiële bijdragen van acht gemeenten in de regio (waar onder gemeente Nijkerk), Rabobank Randmeren Stimuleringsfonds en Sociaal Cultureel Fonds De Amersfoortse.

bron: nijkerk.nieuws.nl

Geplaatst op: 23-09-2016